Selamat Datang..sile2..(^_^)

Assalamualaikum..

Haa..ini la blog cacar murba sy..hee..pls tglkn komen2 yg membangun yer..xmo kutuk lebih2..peace..


Khamis, 14 Februari 2013

Bait-bait kata yang Indah

Bila ditanya tentang CINTA.................

Apabila ditanyakan tentang cinta
ianya sesuatu yang sukar dihuraikan
ibarat diri menjadi alpa
seakan-akan hidup tanpa tujuan

Keldai yang patuh pada tuannya
menjadi gila tak tentu arah
gunung yang teguh ditempatnya
seakan-akan runtuh menimpa tanah

Cinta itu satu anugerah
menyayangi tanpa mengenal erti penat lelah
susah untuk dihuraikan dengan kata-kata
hanya orang yang mengalaminya dapat merasa

Cinta yang ku maksudkan di sini
bukan hanya cinta pada insani
tapi ianya cinta pada ilahi
yang wajib ditanam dalam hati

Telah ku serah cinta ini
bukan lagi pada manusia
kerana cinta martabat itu
bersalut segunung kepalsuan dan kepuraan

Aku adalah aku sekarang
biar terbuang tetap berjuang
aku berserah jiwa ini sepenuh hati dalam perjuangan
aku adalah aku yang berjuang

" Tidak ada yang bisa mengusir syahwat atau kesenangan duniawi kecuali rasa takut kepada Allah yang membutakan hati dan rasa rindu kepada Allah yang membuat hati kita merana ."

-Ibnu Atha'illah-



Tiada ulasan:

Catat Ulasan